fredag 27. mai 2011

Litt av hvert:-)

Her kommer det noen ord igjen,må bare beklage min treghet.....

Siste uken har gått så fort,jeg er hos min far hver dag,da går timene unna. Og på ettermiddag og kveld,prøver jeg å gjøre litt her hjemme,samt være litt sosial med venner. Og selvfølgelig strikke...

Forresten,strikkingen har ikke gitt så mye resultater,jeg har rekt opp mer enn jeg har kommet fremover...AHHH.......sååå kjedelig. Men det kommer av at jeg strikker en Marius i str.4 år. Hadde ingen oppskrift i den størrelsen,så jeg brukte en annen i maskeantall.
Men det ble jo mye utregning i mønsteret,fellingen skulle jo stemme med diagrammet!! Der kom problemene på rekke og rad.
Etter hvert ser det nå ut som det blir riktig,da jeg fant ut at alt mønsteret ikke skal strikkes i de minste størrelsene. Så her er tilstandsbilde av den:




Sist helg ryddet jeg litt i restekassa,og fant litt over 1 nøste Bris. Da benyttet jeg det til ei lue. Ikke akkurat årstiden for slike ting,men jeg puttet den i gavekassa,så får vi se hvor den havner:-)



Jeg fant også ett nøste lilla babygarn,som skal bli sokker. Mulig jeg strikker de i helga,hvis genseren blir ferdig. Kjekt å bruke rester til slike småting.

Har fått bestilling på sokker i bomullsgarn også,så jeg har alltid noe å gjøre. Gleder meg til å starte på de:-)

Været her er veldig variabelt,fra varmt og sol,til skybrudd.....Kunne tenke meg litt godt og varmt nå altså....

God helg da folkens,kos dere masse :-)



2 kommentarer:

Bodil sa...

Endå ein flott gensar du strikkar :)Kjekt med rundfelling, så ein slepp montering. Godt å ha ei fin hue på lur og. Ha ein fin kveld :)

marianne sa...

Ja,rundfelling er min favoritt:))

Og gave-kassa,kan jo bare fylles opp,ser ikke for meg at den blir overfylt noen gang...hehe.
Kjekt å ha noe på lur:-)