onsdag 22. mai 2013

Det er vått!!

Skal si det regner i bøtter og spann....for ikke å si at det kommer mengder som fra et badekar!! hehe.

Det har kommet så store mengder, så veiene blir borte, det raser ut grunn alle steder. Et sted bare 3 mil herfra, forsvant grunnen og asfalten hang i lufta! Se her: Dette er da RV3:


På dette bildet, har asfalten fallt ned, jeg hadde ikke fått med meg det andre.
Nå er det maskiner i området, og det blir nok ingen vanlig arbeidsdag på de som skal gjøre dette.


 Problemet nå, er at vi er på en måte innestengt fra omverdenen...Hørte de sa på nyhetene, at de som skal fra sør for Tr.heim og til Oslo, må kjøre omveier, over Hardangervidda....hohooo...litt av en omvei det!


 Dette er 4 mil sør for meg, og det samme på neste bilde. Normalen ser du her:



Evenstad bru.


Fra midnatt og til nå, har det kommet 35 mm. Og hvis du lurer?...Det regner!!
I følge værmeldingen, skal det komme 50-70 mm det neste døgnet. 

Ved Hamar-/Stange-området er det enda værre, der flommer det i garasjer og kjellere, stakkars folk....
Min ene sønn jobber der, men er heldigvis ikke berørt, så langt.

Men ellers?.....Joda, jeg er feberfri, hostende, mest stemmeløs,men ellers bra :) For øyeblikket koser jeg meg med jordbær og kiwi.....mmmmm...Og er glad jeg bor i et område uten fare for flom!

Kos deg videre i dag du som titter innom, været får vi ikke gjort noe med :) Det blir nok endringer, en dag...hihi

4 kommentarer:

Greta sa...

Er glad vi erher akkurat no. Nesten ikkje regn her i dag. stprt sett opplett og ingen far for flaum. Føler emd dere der borte ja. Kos deg inne du vennen

Lisbeth sa...

Regner godt på Sørlandet også, men ikke de mengder som hos dere. Nyt kvelden med god samvittighet inne :)

Mitt lille roterom sa...

Huff ja, jeg er også glad jeg bor et sted som det ikke er fare for flom.
Vi var plaget med en elv tett ved huset når jeg var lita jente, men så ble det gravet ut i den, og siden har det gått bra, heldigvis.
Ønsker deg flotte dager fremover, med god helse og masse håndarbeidslyst :)

marianne sa...

Ja, det har vært ekstreme tilstander her....MIne tanker går til de som har fått mye tap på hus og eiendommer...Selv om det er helt tragisk når det står på, var det enda godt det ikke ble mange dager.

Men som bestilt, gikk elvene ned igjen, og solen dukket opp. Perfekt, siden vi har konfirmasjoner her denne helga.