søndag 2. februar 2014

Søndag, strikking,vinter og vær.

Da er jeg i bloggmodus igjen, og har nok egentlig vært det de siste dagene også. Men jeg har vært hos Aron noen dager, og da har jeg prioritert litt annerledes :)
Det blir liksom ikke tid til nett og pc,med han i nærheten. Fredag hadde han planlegginsdag i barnehagen. Det ble en dag med masse kos, bare han og jeg :)
Vi laget gele og vaniljesaus, som ble ettermiddagens kos, sammen med barne-tv.

Jeg strikker for tiden på flere ting. Selbuvotter,2 par som snart mangler bare tommel. Og så fikk jeg tips om at noen ønsker seg Liverpool-votter.
Siden det er litt hemmelig, får dere ikke vite noe mer enda :)

Så var det litt om været.....Det er rett vinter, med masse snø. I og for seg ingen overraskelse at det er slik,men det som folk klager på, er at all snøen har kommet i løpet av 2 uker.
Og da er det jo fort litt måking rundt omkring... Jeg synes det er greit,men så har jeg hjelp til snøen også, så mitt måke-ansvar dreier seg om å få det unna inngangspartiet og uthuset.
Vel, uansett hvordan været er, folk klager, det er neppe noe vær som alle er enige om :) Enten for kaldt/for varmt, eller for lite snø/for mye snø.....hehehehe.....er det rart det er krig i verden, sier jeg :)

God søndag! Sender dere et lite inntrykk fra vinteren her.

I fare for takras, ble dette fjernet for noen dager siden. Men måtte jo foreviges :)


Dette er fra hytta vår i går, men taket ble måket,så det er ingen fare :)

 Og her er litt stemning fra en flott natur :)


7 kommentarer:

Lisbeths Verden sa...

Kos deg med strikketøyet og ha en fin søndag :) Klem fra Beth

Unknown sa...

Flotte vinterbilder du har lagt ut, ja at folk klager på været synes jeg også :-), (noen iallefall). Det beste er å finne på gjøremål som står i stil med været slik at det blir hyggelig. :-) Blir spennende å få se selbuvantene. God strikk ønsker jeg deg :-)

Barwitzki sa...

Deilig snø og herlige bilder. Takk deg. Vi har bare resten fra snø og is. Nå vi kommer fra skogen. Vi hadde en lite og hyggelige tur. Og nå vi drikker en fin varm kopp te.
Jeg strikker mysterikvotter fra ravelry sist topp og begge tommel.
Ha veldig glede med dine. Hilsen til deg fra Viola.

Barwitzki sa...

Deilig snø og herlige bilder. Takk deg. Vi har bare resten fra snø og is. Nå vi kommer fra skogen. Vi hadde en lite og hyggelige tur. Og nå vi drikker en fin varm kopp te.
Jeg strikker mysterikvotter fra ravelry sist topp og begge tommel.
Ha veldig glede med dine. Hilsen til deg fra Viola.

marianne sa...

Lisbeth: Takk for det :) Koser meg hver dag, jeg...hehehe. Fin søndagskveld til deg :)

marianne sa...

Strikkemaske: Ja, det er egentlig ikke mye å klage på, for vi får jo ikke gjort noe med været. Dessuten har vi jo flere årstider,så egentlig er ingen av dem noen overraskelser..hehe

marianne sa...

Barwitzki/Viola: Takk for det :)
Det er stor forskjell på hvor i landet vi bor,ja....Så fint at du har hatt en fin tur i skogen, det er godt å komme ut en tur :)
Kos deg videre på søndagskvelden :)