tirsdag 10. mai 2011

Det står til liv:-)

Hallo der!

Endelig kommer det noe hit også. Babykjolen er ferdig,str.1 år. Strikket i Viking Frøya,tror jeg det heter.
Mønsteret er gammelt,fra et Mamsell-hefte jeg kjøpte før mine barn ble fødtt,det betyr at det er over 30 år gammelt.

Her detaljer nederst på kjolen. Samme mønster gjentas på bærestykket.


Ja,siste uken har bestått i forberedelser til selskap. Min far fylte 80 år i går,og selv om det ikke var stort selskap,ble det en del ting å gjøre.

Jeg får roligere dager nå,og skal ta en bloggrunde de neste 2 dagene. Gleder meg til å se hva dere har blogget,og jeg er helt sikker på at det finnes masse fine håndarbeider hos alle sammen:-)


Været her har vært veldig fint lenge,med enkelte dager uten sol. Nå er det imidlertid flott igjen,med maks-temp på over 20 grader.
Men i følge yr,skal det straks bli endringer....så det spørs om 17.-mai blir heller dårlig. Men det hender jo at værmeldingen ikke stemmer,rett ofte faktisk. Så det blir spennende å se:-)

Ha ei fortsatt fin uke!




3 kommentarer:

Greta sa...

Gratulerer med vel overstått far. sikkert litt å tenke på før ein slik dag.
Nydelig liten kjole. kjekt med slike gamle mønstrer.
I dag vert det fint att her og. I går regna det tidlig og seint på dagen. Men tempen var det ikkje noko å sei på. Langtidsvarselet spår mer eller mindre regn i heile perioden. Vi får ta det som det kjem uansett. Ha ei fortsatt fin uke

Bodil sa...

Å, for ein søt og nydeleg kjole :) Koseleg at gamle mønster er populære. Det blir ei heldig prinsesse som får den :)

Janes hobbykrok sa...

Så flott kjole. Morsomt å finne igjen slike mønster. Veldig fin farge også. Ha en fin 17.mai feiring.