onsdag 29. mai 2013

Genser og sokker :)

Etter hvert blir da ting ferdig hos meg også.... På grunn av Mariusgenseren, har jeg bare strikket ferdig litt småtteri, for så å tatt et skippertak nå.
Genseren her, har egentlig vært ferdig lenge,men armene var litt trange. Så jeg tok opp halvparten av begge, og økte litt mer. Nå er den perfekt :)


 Dette flettemønster er øverst på genseren.


Dette er midtpartiet, en annen type fletter.


Og slik ser den ut nederst. Opskriften viste frynser nederst,men vi valgte vrangbord.



Og da ble den slik :) Mønsteret viste frynser nederst,men vi valgte vrangbord.

           *x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x

I fjor høst og delvis i vinter, har jeg vært med på sokkemysterie, som Bitta Mikkelborg har hatt på Facebook. Kjempemorro, vi fikk en del av mønsteret først, og så kom det etappevis etter som vi var ferdig med en del. Spennende prosjekt, som jeg kan anbefale å bli med på senere. Og Bitta lager jo bare sååå mye fine mønster!! Slik ble mine, strikket i Senja og p.2,5 og 3.


 I morra kommer det mer :) Ha en fortsatt fin onsdag!

8 kommentarer:

Lisbeth sa...

Guri, du er produktiv altså :)
Gøy å se alle prosjektene dine.
Ønsker deg en fin kveld!

Ruths datter sa...

Den genseren må det ha vært masse arbeid med. lekker.
Klem

Greta sa...

Skikkelig stilig genser. Virkelig eit prakteksemplar. Den kan du vere stolt over. Tror eg må tenke på den genseren der. I alle fall litt av ideen til den. hm. Kva garn ahr du brukt og kvar fann du oppskrifta.? Tror eg ahr sett den ein plass, men hugser ikkje kvar. Ha ein super dag

marianne sa...

Lithe: Tusen takk! Hyggelig at du liker det jeg lager :) Og mer kommer det ;) Ha en fin dag!

marianne sa...

Ruths datter: Ja, det har vært mye jobb,ikke minst at jeg måtte strikke armene opp igjen. Selve bolen rakk jeg også opp 20 cm på. Men nå er vi bare fornøyd, og jeg gir meg ikke med halv-fornøyd resultat :) Ha en fin dag! Klem.

marianne sa...

Greta: Tusen takk! Ja, jeg er veldig fornøyd med den nå, når den er ferdig :)
Mønsteret finnes i Familiens strikkebok, som kom ut i august-12, tror jeg det var.

Garnet var ikke å finne i nærheten, og heller ikke i nettbutikker.
Så vi endte opp med Sisu, etter å ha forhørt oss om alternativer.

Men vi så etter hvert at det er for tynt, så genseren ble for liten. Finnes bare i 2 str. også. Så det måtte til en del opprekking, utregning og lengdejusteringer.

Men nå er jeg bare fornøyd :)Fin dag ønskes deg også.

Bundingen sa...

Her var det lett å trykke på "liker"!
Fine sokker og genser! Morsomt med forskjellige mønsterpartier på genseren,
Jeg er også imponert over produksjonen. Alltid kjekt å se det du strikker.

Ha en fin dag!

Klem

marianne sa...

Ingunn:
Tusen takk for det :)Hyggelig at du liker det jeg lager, det gir meg mye inspirasjon å få så fine kommentarer!
Ha en fin kveld videre.Klem.