onsdag 15. januar 2014

Snøvær...og litt til :)

Det snør og det snør.....stemningen er litt sånn som i  "Skomakergata". Jeg har vært ute å måkt litt, friskt og godt i 11 minus. Snøen er så lett også, så den fyker avgårde. Heldigvis for meg,som slett ikke er noen snømåker. Og vi har en snill mann som kommer med traktor, å tar det meste :)

Det strikkes jevnt her, og har nå 2 prosjekter på gang. Det ene er enkle sokker med ei flette på, i flerfarget garn. Kjekk veske-strikk som ikke krever all verdens konsentrasjon.

Men så har jeg startet på ett par til, Hare-Drøm av Hilde Fjellberg Aas. Og DE krever konsentrasjon,ja....milde måne....Her har jeg nok jobb noen dager :) De er kjempefine,så ferdige sokker blir helt sikkert flott.
Dette er bestilling,så jeg strikker de på "jobb"/dagtid. Slik skal de bli:


Ellers er det ingen planer for resten av denne dagen, tror jeg. Mine dager er ganske like, siden jeg er hjemmeværende. Men formen varierer jo veldig da, spesielt på vinterhalvåret.
Det kom en sms nå, om sosialt treff i kveld, kaffe og strikking :) Det blir jo koselig, da.

Ha en fortsatt fin onsdag, der du er!



7 kommentarer:

Lisbeths Verden sa...

Jøss, for et kunstverk av noen sokker .) Hilsen Beth

Mitt lille roterom sa...

Så flotte de sokkene var også! Jeg holder på med "Hildes vinsokker" - konsentrasjon på topp der også ... må nesten ha noen pauser innimellom og gjøre noe annet ;)
Håper du har hatt en flott kveld med venner og bunning!
Klem!

marianne sa...

Beth: ja, de er veldig fine, men mye jobb :)

marianne sa...

Ann Elisabeth: flotte sokker, de vinsokkene, men massekonsentrasjon der også. Har planer, eller hadde... om å strikke dem, men jeg får se etter disse :)
Har annet strikketøy ved siden av, ja...

Har hatt en hyggelig kveld, koselig med slike kvelder :)

Janes hobbykrok sa...

Å så utrolig flotte sokker. Det var virkelig et fint mønster! Kos deg med strikkinga.

marianne sa...

Janes hobbykrok: Ja, de er flotte, og jeg gleder meg til de er ferdige :)

LivM sa...

Supre sokker i morsomt mønster. Jeg har også disse liggende til strikking, men nå er det et annet par på pinnene pluss koften.