søndag 2. mars 2014

Strømløst,fastelaven,og småprat.

I dag skulle vi bare kose oss, se tv-sport og virkelig ha en avslappende dag .Joda, det startet så bra,med en god frokost, og tv. Men så...etter en times tid, forsvant strømmen. Så da satt vi der,da....og huset var helt stille, det blir veldig stille også, når alt stopper.
Heldigvis er det + grader,så det ble ikke for kaldt. Slik er ikke varmepumpe det beste å ha.

Så da ble det en tur ut i stedet, i litt slaps og ruskevær. Men det tåler vi...jeg kryper ikke om jeg blir våt :)
Etter ca. 3 timer fikk vi strøm igjen,men jeg hørte nettopp at omlag 20 husstander fortsatt sitter i mørke, etter drøye 8 timer. Vel, det jobbes av operatører,så vi får krysse fingre for at det ordner seg for alle snart.

Fastelavensboller og kaffe er snart servert her, så nå skal vi kose oss.Bedre sent enn aldri.....

Har hatt besøk av ene sønnen i helga, han skulle gå skirenn. Men det ble avlyst,det minker på snøen for hver dag, enda så mye vi hadde. Med regn nesten hver dag, kan jo ikke det gå bra,spent på hvordan det blir med tanke på påsken. Den er jo så sen i år også....

Da ønsker jeg dere en fortsatt fin kveld, håper alle har hatt ei fin helg!


4 kommentarer:

Lisbeth sa...

Det merkes godt når strømmen forsvinner, ting går litt i stå.
Ønsker deg en fin uke :)

Mitt lille roterom sa...

De fastelavensbollene dine ser lekre ut :)
Husker en gang når strømmen var borte for noen år tilbake, så følte jeg at jeg hadde så god tid til så mangt... Så jeg tok likegodt støvsugeren med meg og gikk ned til peisestua for å støvsuge! Tror jeg rødmet når jeg oppdaget hva jeg gjorde, selv om jeg var helt alene ;)
Sånn kan det gå :D

Klem til deg med ønske om en flott mars-uke fra Ann Elisabeth

marianne sa...

Lisbeth: Ja, man blir jo helt hjelpesløs uten strøm....Vi er vant med det fra hytta, og synes det er greit for en stund hjemme. Men mange hadde nok problemer ja, de som var uten strøm i over 20 timer, med barn... Fortsatt fin uke til deg også :)

marianne sa...

Mitt lille roterom: Takk for det, kan si at de smakte veldig godt også :) Vi spiste så vi fikk mer enn nok...hehe

Hihi...den likte jeg, smart å gjøre noe annet når man ikke har strøm ;) ;)Skjønner at du rødmet....hehehe
Fortsatt fin uke ønskes deg også :)